Kafedra mudiri Abdullayeva V. K. kafedra magistrlari va klinik ordinatorlari bilan birgalikda Markaz direktori Alimova V. S. va direktor o'rinbosari Nazarova L. A. bilan birgalikda respublika bolalar ijtimoiy moslashuvi markazida otistik spektr, miya shilliq qavatining buzilishi, motor kasalliklari bilan bog'liq bo'lgan bolalarga psixologik yordam ko'rsatish ishlari va uslublari bilan tanishdilar. 2008-yildan boshlab har yili 2-aprelda nishonlanadigan jahon autizm kuni BMT bosh Assambleyasining 2007-yil 18-dekabrdagi a/RES/62/139-sonli qarori bilan belgilanadi.
Ushbu sananing maqsadi davolanmagan kasallikdan azob chekayotgan odamlarga yordam berish va ularning turmush darajasini oshirish zarurligini ta'kidlashdir. Axir autizmdan aziyat chekayotgan bolalar soni dunyoning barcha mintaqalarida yuqori bo'lib, bolalar, ularning oilalari, jamoalari va jamiyatlari uchun katta oqibatlarga olib keladi.
Autizm-bu hayotning dastlabki uch yilida o'zini namoyon qiladigan asab tizimining rivojlanishining buzilishi. Ushbu kasallik uchta alomat mavjud bo'lganda aniqlanadi: ijtimoiy o'zaro ta'sirlarning etishmasligi, o'zaro muloqot buzilishi, cheklangan qiziqish va takroriy xatti-harakatlar repertuari. Ushbu belgilarning tavsifiga misollar "autizm"atamasi kiritilishidan ancha oldin paydo bo'lgan tarixiy manbalarda mavjud.
Misol uchun, Martin Lyuterning bayram suhbatlari yozuvlarida o'n ikki yoshli bolaning, ehtimol, autizmning og'ir shakli bilan kasallanganligi haqida gap boradi. Kasallikning belgilari va "Averondan yovvoyi bola" ning tavsiflarida 18 asrdagi Maugli, frantsuz o'rmonlarida yashagan va 12 yoshida bo'lgan odamlarga tushgan.
"Autismus" atamasi 1910 da shveytsariyalik psixiatr Aigen Bleuler tomonidan shizofreniya belgilari tavsiflanganda ixtiro qilingan. Bu neolatinizmning asosi "g'ayritabiiy o'z-o'zini hurmat qilish" degan ma'noni anglatadi, u yunoncha "Auto" ("o'zi") so'zini ta'kidlab, "bemorning o'z tasavvurlari dunyosiga ketishi, chidab bo'lmas zo'ravonlik deb hisoblanadigan har qanday tashqi ta'sir"ni ta'kidladi."